Adiantum venustum, zone 5


2 opmerkingen:

  1. Beste Fons, ik ben wat PC-huishouding betreft nog redelijk analfabeet, dus het fenomeen "blogs" heeft voor mij nog veel geheimen.Desalnietemin heb ik me als "volger" kunnen registreren voor je interessante varen-site en ben ik zinnens regelmatig eens te komen "lezen en kijken". Ik ben zelf, op Belgische bodem, al wat jaartjes met varens aan de slag en het doet me plezier heel af en toe toch nog eens iemand te treffen, die ook in ban geraakt is van deze geweldige planten. Jij kent dus ook het aanbod van Dirk Wiederstein in Koblenz en de varens van Mike Keep van Shadyplants in Ierland. Ook ik had de blog van die Poolse liefhebber al ontdekt met een aantal interessante, voor mij onbekende soorten. Vandaag nog heb ik een bestelling gedaan van een tiental varens bij Stauden Junge in Hameln (wel dure verzendkosten);en deze zomer ga ik op zoek naar die bijzondere Blechnums (fluviatile, nudum...), in BelgiĆ« onvindbaar ; ik weet dat een Nederlandse kwekerij: De Groene Prins ze verkoopt, maar ik zie wat op tegen de verre rit vanuit BelgiĆ«.Ik weet niet hoe verwoed je varens verzamelt (bij mij is het het'plaatsgebrek'dat de verzamelwoede in toom houdt, maar je heb absoluut een mooie collectie bij mekaar.Een athyrium sitchense of asplenium foreziense heb ik nog nooit voor ogen gehad. Eerst de winterschade opnemen binnenkort (ik heb tot -17°gehad)en dan zien we weer verder...
    beste groeten en misschien tot later...
    Rudy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Rudy, Dank voor je aardige reactie.
    Weet je als je in de ban raakt van iets dan.....
    Kan ik je met iets helpen dan hoor ik het graag,
    groet,
    Fons

    BeantwoordenVerwijderen